понеделник, 2 ноември 2009 г.

Жълто


След един смазващо уморителен ден аз се изтърсих вкъщи като някакъв самосвал с прозрачни дини. Там бяха поне четирима човеци, които се ползват с авторитет пред мен. Всъщност бяха точно толкова. Четири и се очаква да ги уважавам пламенно. Така и направих, започнах да мълча и да късам кротко парчета месо. Горепосочените, да кажем родители и близки приятели (техни) ме наблюдаваха с умиление и се шегуваха с мен. Аз все така си мълчах и гледах отнесено. Караха ме да дегустирам различни тежки вина, а в главата ми протичаха разни скверности, за които никой не подозира.

Всъщност аз съм медуза и кротко си сърбам планктона с усмивка. Така покривам всички критерии. Възпитан съм, затова се свивам като топла, тлъста ларва и заспивам в меката пулпа.

Връщам се доволен от общината. Свърших добра работа, разни високопоставени личности ми кимаха куртоазно цяла сутрин и знам, че положението е под пълен контрол. Авторитетът ми работи, защото слушам. Облечен съм в чисти дрехи, охая добре и имам куфарче. Елементите се свързват в едно цяло. Системата работи, лампичката свети. Аз светя с младия си авторитет. Влизам в един МОЛ, за да обядвам между задачките. Местата за непушачи изглеждат заети. Фиксирам едно свободно място на маса с три стола и помолвам да се присъединя, приемат ме. До мен стоят две деца на по пет години – едното е русо, а другото с черна коса. Започвам да си сърбам супичката, водейки неангажиращи разговори. Хлапетата ме разпитват разни неща за работата ми, аз им разказвам с менторско излъчване. Наставлявам ги между лъжиците рядка тропс супа. Чернокосото хлапе ме пита дали съм ходил да гледам изтрелването на ракетата тази сутрин, всички били там и било яко. Отговарям му, че не съм ходил. И двамата знаем, че тук никога не са се изстрелвали никакви ракети. Това е истината, нямаме дори космодрум, не се намираме в Байконур. Вярно. Всъщност сме в Оклахома. Харесвам това място заради името му. Звучи някак си много…хм – хомо.

Внезапно русото дете ме поглежда дяволито и след глътка кола пита.

Абе ти имаш ли си някакви мечти, фикс идеи, планове за бъдещето нали се сещаш?

Малко съм стъписан след такъв въпрос.

Ами виж сега, моето момче, разбира се, че имам.

Слушам – казва то.

Например искам един ден да напиша гениална книга, на големите хора им се искат такива работи. Ще ми се още да имам големи мускули и да се кача някъде мноооого на високо. И ще стане, сигурен съм. Трябва да стане. – добавям аз и куфарът ми ме поглежда строго.

Върху детското лице се изписва ирония. Накрая за завършек, в опита си да замажа се ухилвам мазно като циганин. Липсва ми само златният зъб. Не, чакай…ето го, появи се и той. Проблясва загадъчно докато галя детенцето по главата. То от своя страна ме поглежда с още по-голяма ирония и проговаря с глас на възрастен.

Виж сега, пич! Ще ти го кажа направо, ако смяташ да се носиш така като зализано юпи и да ги плещиш такива с патетичната си усмивка, си потенциално загубил от сега. Да си знаеш, да не се чудиш после.

В залата за пушачи зад стъклото четири кифли с токчета, изправени коси и фондютени стават и си тръгват възмутено. Петата кифла остава сама на масата и студено наблюдава моето объркване. По телепатичния мост ми прошепва “ Знам, че ще се връщаш още бате, много пъти още ще тръгваш и ще се връщаш към мен.” Викам си “ебати гадната циганка, тръгнала да ми врачува” и спирам да я гледам. Стоя като изтукан и въобще не съм забелязал кога са станали хлапаците. Едното, няма значение кое, се обвива около мен и внимателно ми задига портфейла, след което се стрелват навън. Небето става жълто и заваляват макари, потен съм и се чувствам тъп. Толкова тъп, че някакви деца ми тупнаха портмонето. Вътре имаше пари, доста пари. Сигурно малките гамени ще отидат да гледат изстрелването на ракетата утре и ще се наливат с лимонади за моя сметка. Педерастчета, ще ги спипам. Ама…ходи доказвай, че вчера си бил достатъчно тъп, а днес вече не си. Веднага ще ме набедят за садист и едава ли не педофил. Няма никакъв смисъл, никакъв. Я по-добре да си легна на плочките и да се свия.

Гарсон, сметката моля! Тъпо, тук е на самообслужване. Пък и като се замисля не познавам никакъв Гарсон.



Няма коментари:

Публикуване на коментар

 

Free Blog Counter
Poker Blog